Here is a description of the location. It can contain HTML elements, like links.

Sniego zonos žemėlapis

Slidinėjimo kurortai jau greitai

Žemėlapis

Austrijos perlas - Bad Gastein

Straipsniai 2009-10-11 komentarai 1

Federalinės Zalsburgo žemės centre yra unikalus kalnų slidinėjimo regionas  Gastein'as, kuris apima tris kurortus: Bad Gastein, Bad Hofgastein ir Dorfgastein.

Gasteino miestą, tarsi specialiai sukurtą neskubant vaikštinėti jo gatvelėmis ir mėgautis Belle Epoque stiliaus architektūra, kol kas nedažnai renkasi mūsų tėvynainiai kalnų slidinėjimo poilsiui. Kažkas nesuvokiamai imperatoriško yra kazino bokšto smailėje, daugiaaukščiuose namuose, papuoštuose architektūriniais „nereikalingais daikčiukais“, visame miesto veide. Labai panašios architektūros statinius galima pamatyti Vienoje, Zalcburge, Prahoje ir kituose miestuose, kurie kadaise priklausė senai Austrijos Habsburgų dinastijai.

Bad Gasteinas turi seną ir labai įdomią istoriją. Gastein pavadinimas yra kilęs iš keltų, kurie atsikraustė čia iš vakarų 400 metais prieš Kristaus gimimą. Pirmieji piešiniai, kurie buvo rasti Gasteine, priskiriami 1327 metams, jie ir pavaizduoti Bad Gasteino herbe. Bad Gasteinas garsėja ne tik savo nuostabia architektūra, bet ir karštaisiais šaltiniais. Kaip teigia senovės legenda, du vienuoliai surado sužeistą elnią. Nuplovę jo žaizdas tų šaltinių vandeniu, jie išgydė gyvūną. Pirmieji liudijimai apie šių šaltinių naudojimą medicininiais tikslais buvo užfiksuoti 1250 metais. Šiuolaikinis Bad Gasteinas išsivystė 19 amžiuje kaip kurortas su gydomaisiais šaltiniais. Čia ilsėjosi daug karalių, lordų ir imperatorių. Imperatorius Francas Jozefas ir imperatorienė Elžbieta Austrijietė, kunigaikštis Bismarkas ir imperatorius Vilhelmas – maloni kompanija. Bet tai buvo seniai... Būtent tais laikais čia prasidėjo masinio (pagal tuos laikus) turizmo epocha, kuri ypač audringai vystėsi 1909 metais, po geležinkelio nutiesimo. Kalnų slidės į Gasteino slėnį atėjo šiek tiek vėliau: 1946 metais čia pradėjo veikti pirmasis kalnų slidinėjimo keltuvas, o 1958 metais įvyko Pasaulio kalnų slidinėjimo čempionatas, kuriame laimėjo garsusis Tonis Zaileris.

Pats miestas, Bad Gasteinas, yra išsidėstęs terasose ir auga greičiau į viršų, nei į plotį ar ilgį. Mieste beveik nėra horizontalių maršrutų: daugiausiai reikia judėti arba keliu į viršų, arba žemyn. Keliai šildomi, todėl jais ir iškritus sniegui galima judėti su kalnų slidinėjimo batais nebijant nukristi. Miesto architektūra tiesiog pakeri, nes sunku įsivaizduoti tokius aukštus gražius pastatus, pastatytus ant nedidelių žemės lopinėlių kalnuose.  Miestas turi savo veidą: dauguma pastatų išdėstyti vienas virš kito, o pastatai juk nemaži, tai ne tradiciniai austriški dviejų-trijų aukštų „balti su medžiu“ svečių namai, kuriais grožimės visuose kurortuose.

Visiškai pribloškiantis vaizdas atsiveria nuo tilto į krioklį - švariausias vanduo su beprotišku greičiu ir dundesiu krenta nuo uolos. Akmenys taip nugludinti vandens, kad jau patys savaime yra labai gražūs, o aplinkui, ant beveik stačių uolų auga milžiniškos eglės. Gamtos galia jos pirmykščiame pavidale. Kažkur virš krioklio yra maža elektros stotis, kurią įjungia tik kai būna didelis turistų antplūdis ir išauga elektros sunaudojimas. Beje, šią stotį įjungia iš Zalcburgo - viskas valdoma elektronika. Vasarą krioklys virsta kunkuliuojančia upe, ir ji, tekedama per visą miestą, užpildo aplinkinę tylą savo griausmu. Pats Bad Gasteinas ir prie jo plytinti teritorija yra nacionalinio parko dalis, todėl visiškai nesikišama į gamtą - nerasite net klombos su gėlėmis.  Šimtametės eglės nežinia už ko kabinasi šaknimis, panašu, kad kur nukrito sėklelė, ten ir išaugo medis.

Pagal prekių asortimentą parduotuvėse, Bad Gasteinas yra artimesnis paprastam miestui, nei kalnų slidinėjimo kurortui: mažos krautuvėlės su garsių dizainerių rūbais ir puikiai apipavidalintomis vitrinomis, juvelyrinės parduotuvės, odos ir kailių, suvenyrų ir sporto parduotuvės. Kaip kalnų slidinėjimo kurortui, man pasirodė, kad čia mažoka sporto parduotuvių.

Bet juk čia žmonės atvyksta ne tik sportuoti, bet ir dėl vandens. Visas Gasteinas yra skirtas poilsiui. Iš ryto paslidinėjai, apsilamdei viską, ką tik įmanoma, o paslidinėjęs keliauji į vieną iš spa centrų arba į tėkmes su radono šaltiniais, kad kūnas atgautų jėgas po fizinių apkrovų ant kalno.
Iš viso mieste yra 18 terminių šaltinių, kurių temperatūra yra 45 laipsniai pagal Celsijų. Todėl šiandien čia vyksta paslidinėti slidėmis arba snieglente, o kartu ir pasigydyti vietos silpnai mineralizuotu vandeniu.

Vieną iš terminų centrų aplankėme ir mes. Įeinant mums davė elektronines korteles, panašias į rankinius laikrodžius, kurie kontroliavo mūsų buvimą terminiame komplekse 3 valandas, tada mes persirengėme į chalatus (galima išsinuomoti) ir nuėjome naudotis visomis įmanomomis vandens procedūromis. Vandens centre yra keli baseinai su skirtinga vandens temperatūra, kelio saunos naujame komplekse, kur, visiškai natūraliai austrams, visi vaikšto nuogi. Ypač man patiko baseinas po atviru dangumi su labai šiltu, beveik karštu vandeniu. Malonumas neišpasakytas: guli vandenyje atsipalaidavęs, o virš tavęs garų debesis; gali truputį paplaukti ir atsidursi burbulinėje vonioje, arba rasi tame pačiame baseine kokį nors kitą masažą, paskui gali lėtai išeiti iš šito baseino ir šokti į kitą, bet jau su šaltu vandeniu, vėliau pūkštelti į dar kitą, kad ir mažiausią pagal dydį, kuriame pats netikėčiausias momentas yra, kai iš kažkur staiga ant tavęs pasipila stipri vandens srovė ir tu klyki iš netikėtumo, nors jau ir per vėlu, ir netgi beprasmiška. Galima pasivažinėti ir, taip vadinamame, „juodajame vamzdyje“, šitas vamzdis ne labai ilgas, bet emocijų nuo skrydžio per tamsą su retomis šviesomis vis tiek daugiau nei pakankamai.

Saunų čia yra keletas, kiekviena jų su savo temperatūra. Yra drėgna sauna, yra ir sausa. Labai romantiška garintis saunoje, paskui išeiti ant sniego po atviru dangumi, o jei danguje dar ir žvaigždės matyti, galima pasikrauti romantikos metams į priekį, iki kitos kelionės į kalnus.

Apsilankius saunoje arba baseine, arba ir viename, ir kitame iš eilės, galima ir reikia pagulėti ir atsipalaiduoti patogiame krėsle, išgerti arbatos ar ko nors dar pagal pageidavimą, nesiblaškant ir neprapilant, išgerti, ką turi, ir keliauti vakarienės ten, kur skaniau maitina, o tiksliau, į restoraną su austriška virtuve. Pradėti nuo alaus,  poto suvalgyti keptos kiaulienos padaže. Galima pradėti ir nuo sriubytės, tai jau nesvarbu, svarbiausia - pajausti vidinio komforto ir atsipalaidavimo atmosferą, o ryte ir vėl lipti į kalną.

Mes puikiai paslidinėjome Bad Gasteine, išbandėme skirtingo sudėtingumo trasas. Trasos puikiai paruoštos, tačiau yra vietų, ypač paprastose, kur susirenka pernelyg daug slidinėtojų.  Mes patekome čia gruodžio pradžioje, bet pagrindiniame slidinėjimo regione – Stubnerkogel, kur galima keltuvu patekti tiesiai iš miesto, jau buvo atidarytos praktiškai visos trasos. Paslidinėjome dauguma Stubnerkogel trasų, nusileidome į Angertalį, paskui dalis žmonių pakilo į Schlossalm ir grįžo atgal, papietavom Stubnertal kavinėje. Gidas pasakė, kad nusileidimuose į Bad Gasteiną dabar žmonių daugiau (dauguma Stubnerkogel  keltuvų kilo praktiškai tušti) ir mes ten neisim. Apatinė nusileidimo trasa į Bad Gasteiną uždaryta, bet ir sniegas ten yra, ir pėdsakų likę – liaudis ten leidosi. Keista, nes apatinis mokomasis krėslas veikia, mes ten irgi porą kartų nusileidom. Matyt dar neužbarstė sniego ant trasų: mieste sniegas tirpo ir akmenys gatvėse buvo beveik švarūs.

Iš viso slėnyje yra 4 slidinėjimo regionai, kurių trasas aptarnauja galybė keltuvų. Yra ir „ski-bus‘ai“, ir tramvajai, taigi problemų kur nors nusigauti nebus. Slidinėjimo aukštis – iki 2686 metrų, apatinis taškas – Dorfgastein, 830 metrų. Ilgiausia trasa (beje, labai graži) – nusileidimas nuo Schlossalm į Bad Hofgasteiną aplink Kleine Scharte, 8 km su beveik 2 km aukščio pokyčiu. Didžioji dauguma trasų yra vidutinio sudėtingumo, o ant „žydrųjų“ sezono metu pastebimas didesnis žmonių kiekis. Juodųjų trasų mažai, kaip ir visuose Zalcburgo žemės kurortuose – kalnai čia neypatingai aukšti, ir slidininkų jose visai mažai. Dauguma trasų eina mišku ir jas nuo prasto oro gerai apsaugo aukštos eglės. Net jei viršūnę dengia debesys, kaip buvo mūsų atveju, pakankamai paprasta nusileisti žemiau, į Angertalio pusę, ir matomumas stipriai pagerėja, slidinėji visiškai maloniai. Gaila tik, kad saulės mums taip ir neuždegė...

Daugiau nuotraukų is Gasteino slenio trasų  (Dorfgastein, Bad Hofgastein, Gastein miestelių) galite pamatyti fotogalerijoje

Kitos naujienos:

Gyvenamasis namas su slidinėjimo trasa 0
Slidinėjimo instruktorė: šio darbo nekeisčiau į nieką kitą 0
Atidaryti slidinėjimo kurortai (atnaujinta 11.17) 0
Vidutinė slidinėjimo traumos kaina – 500 eurų 0

Žinutės neprisiregistravusių narių forume, skelbimuose, straipsniuose bus rodomos tik po administratoriaus patvirtinimo.