Here is a description of the location. It can contain HTML elements, like links.

Sniego zonos žemėlapis

Slidinėjimo kurortai jau greitai

Žemėlapis

Per bangas - su aitvarais

Be sniego 2009-10-17 komentarai 0
Vis dažniau pajūryje, ant užšalusių ežerų ar tiesiog didesnių atvirų plotų galima išvysti žmonių, skraidinančių jėgos aitvarus. Aštrių pojūčių mėgėjus viliojanti pramoga Lietuvoje vis labiau populiarėja.

Banglenčių arba snieglenčių su aitvarais sportu, vadinamuoju kaitavimu (nuo angliško žodžio "kite" - aitvaras) užsiimti galima bet kur, tereikia vėjo ir erdvės...

Keletą metų aktyviai jėgos aitvarų sportu užsiimantis Tadas Navickas sako, jog ši sporto šaka Lietuvoje pasirodė prieš maždaug 7 metus. "Pradžioje šiuo sportu užsiėmė pavieniai entuziastai, tačiau pastaruoju metu toks laisvalaikio praleidimo būdas itin sarčiai populiarėja. Aktyviai jėgos aitvarų skraidinimo sportu Lietuvoje užsiima per 200 entuziastų", - pasakoja 32 metų vyras, atradęs vėjo magiją.

Jau vien paprastas aitvaro skraidinimas paplūdimyje ar pievoje suteikia nepakartojamų įspūdžių, o šie jėgos aitvarai, naudojami kartu su snieglente, banglente, slidėmis ar net riedlente, - dar daugiau. Vėjo varomas aitvaras traukia prie jo prisitvirtinusį žmogų. Jėgos aitvaro nešamas žmogus gali ne tik judėti, bet ir atlikti įvairiausius triukus - šuolius į aukštį, apsisukimus ir kt.

Jėgos aitvaras - puikus užsiėmimas per atostogas, nes jį nesunku pasiimti išsiruošus į tolimiausius pasaulio kraštus. Jis užima nedaug vietos, išmokti jį valdyti gana lengva, o patirtas malonumas dažnai pranoksta visus lūkesčius. "Galbūt dėl to jėgos aitvarai yra taip neįprastai greitai populiarėjantis laisvalaikio praleidimo būdas", - mano Tadas, įkūręs internetinį puslapį bestkiteboarding.lt (apie jėgos aitvarus) ir pats mokantis kitus šios neįprastos pramogos.

"Eismo" taisyklės ore

Laidant aitvarus irgi galioja eismo taisyklės. Dažnai būna, kad tinkamose pramogai vietose susirenka ne viena dešimtis šios sporto šakos aistruolių. Čia jau neapsieisi turėdamas vien elementarių aitvaro valdymo žinių. Reikia mokėti ne tik bendrai naudojamus ženklus, bet ir kaip prasilenkti sutikus kolegą su aitvaru ar pamačius į tave lekiantį banglentininką", - patyrimu dalijasi Tadas. Didžiausios patirties reikia populiariausiose pasaulio "kaiterių" susibūrimo vietose, kur viename paplūdimyje susirenka šimtai šio sporto gerbėjų.

Adrenalino ieško ir moterys

Norint išmokti kartu valdyti ir jėgos aitvarus, ir banglentes ar snieglentes, nereikia ypatingos fizinės jėgos ar nepaprastų sugebėjimų. "Dar ne taip seniai šio sporto entuziastai daugiausia buvo raumeningi vyrukai, pasiryžę viskam dėl dozės adrenalino, tačiau šiandien sparčiai daugėja moterų ir vyresnio amžiaus žmonių, negalinčių atsispirti visiškos laisvės pojūčiui, kuris apima skriejant apsnigtais laukais ar jūros bangomis", - pasakoja Tadas, kurio žmona Agnė laisvalaikį irgi leidžia rankose laikydama aitvarą.

Išmokti lengva, bet būtina

Nors pastarieji jėgos aitvarų tobulinimai padarė šią pramogą prieinamą kone visiems, profesionalai primygtinai pataria pirmuosius žingsnius entuziastams žengti šalia patyrusio instruktoriaus. Nežinodamas reikalingų saugumo taisyklių ir pagrindinių aitvaro valdymo principų naujokas gali ne tik pats susižeisti, bet ir sužeisti aplinkinius.

Pasaulyje yra nemažai atvejų, kai žmonės, nusprendę savarankiškai išmokti jėgos aitvarų valdymo meno, susižalojo patys ar sužalojo kitus. Užtenka žvilgtelėti į sportininkus, pašokančius daugiau nei 10 metrų į orą, kad įvertintum ir imtum gerbti vėjo galią. Todėl vasarą būtinas atributas yra gelbėjimosi liemenė, o žiemą - šalmas.

Mokytis jėgos aitvaro valdymo meno patogiausia žiemą, mat ant sniego yra lengviau nei ant vandens. Be to, dažnas jau turi kalnų slidžių ar snieglentės valdymo pagrindus. Padedami kvalifikuotų instruktorių naujokai neretai po keleto valandų treniruočių gali savarankiškai įveikti pirmuosius kilometrus.

Žiema itin palanki pažinti šį sportą ir dėl didesnio tam tinkamų vietų pasirinkimo: užšalę ežerai, apsnigtos kalvos ar tiesiog didesni plynai.

Lietuvoje palankiausios šiam sportui sąlygos yra pajūryje ir Kuršių mariose. Tie, kurie neturi laiko kiekvieną savaitgalį gaudyti vėjo pajūryje, renkasi artimesnes sostinei vietas. Dažniausiai važiuojama prie Elektrėnų marių ar didesnių ežerų.

"Neretai būna, kad sustoja pro šalį važiuojantys automobiliai ir keleiviai domisi, kuo mes užsiimame. Tokiems smalsuoliams visada mielai duodame pabandyti palaidyti mokomąjį aitvarą. Būna, jog kai kurie iš jų taip susižavi pirmuoju bandymu, kad po to susiranda mus ir toliau tęsia mokslus", - pasakojo Tadas. Jis ne tik moko pirmuosius žingsnius žengiančius aitvarų entuziastus, bet ir visiems norintiesiems nuperka aitvarus ir parveža į Lietuvą. "Ko iš entuziazmo nepadarysi", - šypsosi aitvarų aistruolis.

Kaip ir visi ekstremalūs užsiėmimai, šis sportas nėra pigus, tačiau tikrai nėra brangesnis už kitus adrenalino suteikiančius užsiėmimus - alpinizmą, nardymą ar šuolius su parašiutu.

 



Kitos naujienos:

Kokią palapinę pirkti ?! Palapinės pasirinkimas 0
Sezonas prasideda: baidarių mėgėjai jau tvindo upes 0
Red Code. Mirtini žaidimai su bangom. 0
Turistiniai miegmaišiai, ką reikėtų žinoti prieš perkant 0

Žinutės neprisiregistravusių narių forume, skelbimuose, straipsniuose bus rodomos tik po administratoriaus patvirtinimo.

Jūsų vardas:
Komentaras:

Savaitės foto


Paieška


Sniegozona video

Pipe Ground

Obergurgl-Hochgurgl web kameros vaizdai


Fotogalerija