Here is a description of the location. It can contain HTML elements, like links.

Sniego zonos žemėlapis

Slidinėjimo kurortai jau greitai

Žemėlapis

Naujametinės atostogos Šveicarijoje

Galvoju, nuo ko pradėti apie kelionę.. į Lietuvą atvyko Bežaro teatras. Ilgai galvoju, ar pirkti bilietus ar ne.. kai vyras sužino, kad pasirodymas vyks Siemens arenoje, pareiškia, kur jau kur bet ši arena tik krepšinio varžyboms, jei žiūrėti Bežaro baletą – tai tai daryti Lozanoje jo teatre..

va taip užsikabinu už minties - juokelio... ir sugalvoju planą – huliganą. Pasidomėjus, kad jo paskutinis spektaklis kaip tik prieš naujuosius rodomas Lozanoje, o poto gastrolės ir t.t. užsakau bilietus. Vyras dar juokiasi ar geras vietas nupirkau, ar matysime iš Vilniaus?:)

Taip prasideda mūsų kelionės planai.. galiausiai mūsų draugas gyvenantis Lozanoje praneša, kad Šveicarijoje sniego kalnuose slidinėjimui yra tikrai mažai, bet sužinojęs kad jau bilietai keliauja paštu, išsiunčia mums savo namų raktą.. kelias nakvynes dar užsakau kalnų trobelėje ir ankstų antros Kalėdų dienos rytą išjudame iš Vilniaus.. Automobiliu buvome keliavę seniai... tačiau manau sekasi puikiai.. Lenkiją pralėkiame greitai, nes pasirinkę tokią dieną, ir vėlų vakarą jau drybsome viešbutėlyje netoli Štutgarto.. šeimininkas, graikiškos kilmės vokietis, nėra labai patenkintas, kad pusryčių norime ankstyvų (aštuntą), bet klientas yra klientas:) dar užsisakome į kambarį porą bokalų vokiško alaus....

ryte po gausių pusryčių judame Reinfaleno kryptimi... gal Reine vandens mažoka (vasara jo būna 3 kartus daugiau), tačiau šerkšnas, apšalę krantai atrodo įspūdingai... Nuprendę į Lozaną važiuoti pro Interleikeną tikrai nenusivylėme. Judant kalnų keliukais, vaizdai sulaiko kvėpavimą.. iš vienos pusės garuojantis ežeras su šalia esančiomis kalnų trobelėmis, iš kitos didžiuliai kalnai snieguotomis viršūnėmis... vakarop pasiekiame Lozaną.. randam draugo laiškelį, paklotą lovą ... taigi atostogos prasideda..

kitą ankstų rytą išjudame maždaug už 60 km slidinėti... renkamės kalną ~3014 m, sniego nors kiek turi būti. kylame keltuvu iki pat viršaus su nerimu ar bus kalne slidžių nuoma... mums pasiseka ne tik dėl slidžių, bet ir dėl slidinėjimo trasų, trasos plačios, prižiūrėtos, žmonių: vienas kitas, saulė plieskia.. negalime nesidžiaugti... pirmai dienai viskas idealu... virš galvų vis pasirodo malūnsparniai, vis surenka vieną kitą traumuotą žmogų besileidusį juodąja trasa... miegas prisikvėpavus kalnų oro – kūdikiškas..

Studijuojame Lozanos žemėlapį: kur galėtų būti turgus.. randame Mercado gatvę, turgus galbūt šalia.. išėjus suprantame, kad visos mažos gatvelės – ištisas turgus.. perkame kelių rūšių šviežias salotas, alyvuoges, vaisius, dešrą.. viskas TIKRA ir kvepia.. šurmulys ir prancūzų kalba .. skiriame kelias valandas apsipirkimui... kainos yra gerokai pigesnės nei kituose europos miestuose.. o čia išpardavimai.. sumetame maišus, bare paragaujame alaus.. išjudame link ežero pakrantės .. po truputį leidžiasi saulė... oras puikus, matosi Eviano žiburiai.. vaikštinėjame po Olimpinio muziejaus išpuoselėtą sodą – kiemą.., judame ežero pakrante.. važiuojame iki Lavey les bains.. mirkstame terminiuose burbuliuojančiuose baseinuose tarp kalnų po atviru dangumi.. įlendame į vieną kitą pirtį.. poilsis puikus.. (už tokią kainą Lietuvoje nežinau kokį baseiną tegausi, o čia tarp kalnų.. ir dar sako, kad Šveicarija – brangi šalis.. seniai tai tapo mitu).. vakare ragaujame namie gaminto airiško trokškinio su prancūzisku vynu ir kuriame kitos dienos planus..

Šį kartą (ko nespėjome lankęsi prieš tris metus), nusprendžiame pamatyti Evianą jau Prancūzijoje, juk dominę muziejai apeiti... Judame jų gražiąja pakrante Lausanne – Vevey – Montroeux... palmės, vynuogynai, o tolumoje baluojantys kalnai... ragaujame pakrantės gatvėje pirkto krepo su šokoladu.. va cia tai šokoladas:) stabtelime prie Chillono pilies... pg žemėlapį mes jau Prancūzijoje....

... net nepastebime sienos.. Eviane susirandame laisvai bėgančius Eviano šaltinius... vyrukai ir kailiniuotos damos atvykę su prabangiomis mašinomis pilasi į buteliukus nemokamą vandenį.. kam mokėti, jei jis už dyką ir dar toks skanus.. mažos siauros gatvelės... perkam gerą austrių atidarymui peilį, ‚kvapnų‘ sūrį.. apžiūrime kalėdinias medžio kompozicijas ir judame atgal.. čia dar pabūtumėme.. tačiau vakare spektaklis, dėl ko ir mes važiavome tiek kilometrų.. spektaklis puikus.. nenoriu nuvertinti mūsų žvaigždžių, bet ten masinėse scenose atrodytų eiliniai šokėjai nurungia mūsų žvaigždžių žvaigždes... įspūdžiai nepakartojami.. ilgai dar vakare prie vyno prisimename dienos ir vakarinio spektaklio įspūdžius..

Naujųjų išvakarės... kur dar geriau pasibūti – nei kalnuose.. vėl tas pats regionas.. šiandien yra šviežio sniego.. puiki naujametinė dovana... žmonių vienas kitas, visi kalnai mūsų.. po puikaus paslidinejimo – dar pasisėdime kalnų restoranėlyje prie alaus ir judame atgal į Lozaną... vyras padaro gurmanišką vakarienę (Ženevos (dar kitaip Lemano) ežero ešeriukų filiukus, anties krūtinėle)ir išjudame link Montroex , ežero pakrantėje išgerti šampano.. dedame į kuprinę taures, šampaną.. ir mes jau vietoje... idėjiškai prie Merkurio paminklo du vaikinukai geria viskį... pilna jaunų išsipusčiusių su trumpais sijonukais mergaičių su šampano buteliais rankose.. jaunimas girtokas, tačiau jokios agresijos.. maloniai smagu...

Naujų metų dieną atsisveikiname su Lozana ir vykstame į Crans Montanos kurortą porai dienų dar paslidinėti.. susirandame kalnų trobelę su rezervuotu kambariu.. pagalvojame, kad gal pritrūks imtymumo.. pirmame aukšte vis sukiojasi šeimininkai, o mes turime tik kambarį.. tačiau reikia mums tik dušo ir pagalvės.. kiek vėliau suprantame, kad viskas šveicariškai tiksliai apgalvota ir niekas niekam netrukdo... apžiūrime miestelius iš kur kelsimės keltuvais, čia baisingai nusimename, nes iš visiškos ramybės patenkame į spųstis... miesteliai Crans-Montana-Aminona – ištisas vienas kamštis siauruose miestelių keliukuose... betgi ryte šeimininkės pusryčiai nuteikia gerai.. regioniniai sūriai, kumpiai.. kas ryta vis kitoks desertas, šviežiausios ką tik iš kepyklėlės duonos, pyragai.. o pakilus į vieną iš kalnų, suvokiame, kad vaizdai kaip už milijoną.. čia jau mėginame kiek sudėtingesnes trasas... vakare užsukame į vietinį restoranėlį paragauti fondiu.. nusprendžiame kad su oškos sūriu - skanesnis ir spalvingesnis skonio prasme... dar netoliese sedėjusiam amerikiečiui pravedame istorijos pamokėle, rodos įtikiname, kad mes buvome akupuoti, o nea tiesiog atsiskyrėme nuo Rusijos... mes gi turime savo vėliavą:)

dar sekančią dieną po puikaus slidinėjimo ir vakarinio nusnudimo judame į šeimininkės užsakytą rakletų restoranėlį.. juos ir ragaujame.. po pasidomėjimo, kiek jų priklauso, vyrėjas gaminantis rakletus, man įsiūlo dar vieną kasnelį.. ryte šeimininkė teiraujasi ar gerai miegojau.. (grįžus išsidaviau kiek suvalgiau).. gauname fondiu receptą, parašytą šeiminkės, išprašome kad surašytų sūrius, kuriuos verta nusipirkti... atsibučiuojame ir į kelionę... stabtelime parduotuvėlėje.. prisikrauname sūrio, žasų kepenėlių, vyno.. ir judame link namų... atostogos baigiasi.. dar vis gražūs vaizdai aplink, bet liūdnoka... stabtelime vokietijos pasienyje, pabendraujame su piktu vokiečių muitininku.. nakvynė Vokietijoje ir sekančią naktį, jau beveik rytą esame namuose...

atsivežėm puikiu įpūdžių, prisikrovėm saulės (visas dienas ji švietė), prikvėpavom gaivaus Alpių oro, pamatėme nuostabų spektaklį, dar vis turim puikių sūrių ir skanaus vyno:) ...

parašė Vilma

Komentarų: 0
Įvertinimas: 2.0
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Rašyti komentarus gali tik registruoti forumo lankytojai.Žinutės neprisiregistravusių narių forume, skelbimuose, straipsniuose bus rodomos tik po administratoriaus patvirtinimo.